Turtips

Det er mange turer både sommer og vinter rundt omkring i nærheten av Buvassbrenna. Nedenfor er et knippe av linker til nyttige sider for turbeskrivelser og aktiviteter.

Uvdal.no
Uvdal.no er en riselivsportal som presenterer destinasjonen Uvdal. Portalen viser deg severdigheter, aktivitetter  og overnattinger i Uvdal området. Nore og Uvdal næringsselskap BA eier og drifter portalen.

ut.no
UT.no er et samarbeid mellom Den Norske Turistforening og NRK. Ut.no presenterer turer rundt omkring i hele Norge.

Langedrag Naturpark
I spesielt naturskjønne omgivelser ligger Langedragshusene som et Soria Moria slott 1000 m.o.h. med utsikt over vann og fjell mellom Hallingdal og Numedal. Byggingen av gården startet i 1978. Sammen med sin familie ønsket Eva og Edvin K. Thorson å virkeliggjøre sin drøm om en gård der besøkende kan få unike opplevelser med nærhet til dyr og natur.

Bjørneparken
Bjørneparken er en stor dyrepark i flå kommune i Hallingdal. Hovedvekten er på norske rovdyr og spesielt bjørn, men parken har også en rekke klovdyr og husdyr og som Elg, Hjort, Rådyr, geit, gris, sau, høner og pinnsvin.