Info – januar 2016

Styret i Buvassbrenna hytteforening hadde styremøte på NGI (Norges Geotekniske Institutt) 12. januar 2016

Vannkvalitet
En del hytter opplevde grumsete vann i jula. Dette skyltes et par vannlekkasjer tilknyttet et av pumpehusene. Nils Rodegård & Co jobbet mye med dette i jula for å utbedre skadene.

Det er ønske om at hvert pumpehus skal ha en «vaktmester» for å gjøre enkelt vedlikehold som blant annet bytte filter. Mer om dette på årsmøtet.

Medlemskontigent for 2016
Det var 20 betalende medlemmer pr 31.12.2015 i Buvassbrenna hytteforening. Det vil si at det er god plass til flere 🙂 Ønsker du medlemskap i Buvassbrenna hytteforening for 2016, kan du sette inn 250,- på kontonr 2230.26.60593 innen 1. mars 2016. Medlemskap gir stemmerett på eventuelle avstemninger på årsmøtet. Man må også være medlem for å sitte i styret. Å være medlem er selvfølgelig frivillig.

Fiber
Styret har valg å ikke jobbe videre med felles fiber i denne omgang. Dette fordi styret mener det blir for dyrt. Ca 30000,- pr hytte. Dette er bare fiber til hytteveggen, i tillegg kommer installasjon i hytte. I område vårt er er det kun mulig å få internett over fiber, ikke TV. Styret vil evt ta dette opp igjen ved en senere anledning.

Postkassestativ
Styret jobber fortsatt med å få på plass et nytt postkassestativ med tilhørende ny infotavle.

Fjerning av eksisterende infotavle
Styret vil ta initiativ til dette en helg til våren når snøen er borte.

Påskeskirenn
Det blir påskeskirenn i år også, nærmere bestemt langfredag (25. mars) kl. 1400. Påskeskirennet arrangeres av en engen rennkommite, og sposnes med kr. 1000 av Hytteforeningen. Alle er hjertelig velkommen, både store og små 🙂

Årsmøte 2016
Årsmøte avholdes på Tunhovd skole langfredag (25. mars) kl. 1200. Vel møtt.

Hilsen styret i Buvassbrenna hytteforening

2 kommentarer til “Info – januar 2016

1. Har styret vurdert avtale om løypekjøring? Jeg har fått henvendelse fra Bent Øye om bidrag til løyepekjøring og er usikker på om dette (evt.) skal betales individuelt eller via hytteforeningen.

//Tor-Erik

1. Styret har hatt møter med Bent Øye for å se på muligheter til et samarbeid vedrørende løypekjøring, og Bent Øye har kommet med en tydelig beskrivelse på hvordan oppkjøringen skal fungere. Styret og Bent har også hatt samtaler med styret på Tunhovdåsen og Lysern for et mulig samarbeid for løypekjøring.

Når det gjelder betaling til Bent Øye, er dette individuelt for hver hytteeier, men styret vil anbefale og vente med betalingen til slutten av sesongen for å se om løypekjøring har fungert. Løypekjøring kun på søndager slik det har vært de siste ukene, er ikke etter Bent Øye sin beskrivelse.